9 dagen Cairns en de camper is binnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Astrid en Karen - WaarBenJij.nu 9 dagen Cairns en de camper is binnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Astrid en Karen - WaarBenJij.nu

9 dagen Cairns en de camper is binnen!

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Karen

11 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Lieve iedereen,

11 dagen geleden vertrokken we met het vliegtuig van Dusseldorf naar Cairns. We hadden een overstap van 12 uur op Hong Kong en oh wat was dat gezellig. We waren ervan overtuigd geen Jetlag te krijgen, we konden immers gewoon lekker in het vliegtuig slapen. Nou dikke doei dat zat er voor ons niet in. Al met al ging het erg snel, en hadden we bij aankomst NATUURLIJK een dikke jetlag. Ons 1e hostel heette Jazz Cairns. Na 2 dagen goed bijslapen waren we er weer bovenop. We gingen Cairns verkennen en op zoek naar campertjes. Dit was nog niet zo makkelijk omdat er nu veel mensen naar Cairns komen voor het mooie weer, het regenseizoen begint inmiddels bijna. Het lijkt wel een gevecht naar campers omdat er niet heel veel aanbod was. Dus ons 2e hostel was in zicht, deze heette Gillegans. We hebben ons laten vertellen dat dit een goed hostel was dus op naar de Gillegans. Hier boekte we een kamer voor 29 dollar met 8 personen (flink duur). Schijnt achteraf dat dit het beste en grootste partyhostel van Australie is. Iedereen zegt dat je er geweest moest zijn en oja, wat er hier ook heel normaal blijkt te zijn in hostels, is dat er heel wat gebeurd tussen de lakens met een kamer vol andere mensen (slapeloze nachten). Na 1 nachtje Gillegans gingen we over naar Corona Hostel wat vele malen goedkoper was, 16 dollar per nacht, en ook nog is heel gezellig. In Cairns is niet heel bijzonder vinden wij, het is veelal uitgaan en gezelligheid. Wat wel erg leuk is, is dat je een park hebt met een open zwembad genaamd Lagoon direct aan de zee. Hier chillen elke dag mensen en is er in het weekend muziek van een live band. Wat super gaaf was, de Great Barrier Reef! Wat was dat een top ervaring. We gingen er met een boot naar toe op de heftigste dag van de week (hoge golven) dus je kunt het wel raden, drie kwart van de boot hadden hun maaltijd van de vorige avond gedeponeerd in een zakje. Echter was het het allemaal waard. We zijn daar wezen snorkelen op 2 verschillende plekken en we hebben geweldig mooie vissen en koraal gezien. Als je in Cairns bent is dit een must do! Aangezien we nog geen camper hadden gevonden besloten we naar Wicked Camps te lopen (verhuurbedrijf) om daar informatie te vragen over het huren van een campertje. We deden ons verhaal en bij toeval had een vriend van de eigenaar zojuist een camper te koop staan. We konden meelopen en gelijk kijken. Deze local had er zelf in gereden en had hem opgeknapt voor Backpackers, dus JA we zijn de 1e backpackers die erin mogen rondreizen. Al met al de camper zag er top uit en we hadden een deal JOEHOE! Dus om het te vieren zijn we een avondje wezen stappen met 2 andere Nederlandse jongens, dat was een crazy night! Wat een gekke mensen lopen hier rond, vooral de Aziaten waarvan je denkt het zijn rustige mensen, nee die gaan helemaal los! De camper krijgen we morgen (maandag) en dan kan het camperavontuur beginnen! We rijden naar Cape Tribulation dit schijnt een prachtig regenwoud te zijn, 2 uur boven Cairns. Daarna gaan we weer naar beneden richting het Zuiden.

CHEERS!

• 11 Oktober 2015 - 08:52

Joke:

Hoi meiden, wat een heerlijk verhaal om te lezen. Wat is dit genieten! Nu jullie een mooi campertje hebben kan het ontdekken van de rest van Australië beginnen! !!! We kijken uit naar het vervolg

• 11 Oktober 2015 - 11:41

Frank En Leonie :

Hoi dames,

Wat een mooi verhaal om te lezen.
    Fijn dat jullie een camper hebben kunnen vinden, ben dan erg benieuwd naar jullie verhalen tijdens het rond reizen.

Groet Frank en leonie.

• 11 Oktober 2015 - 13:41

Rian:

Aaah! Dit klinkt geweldig!:-) heel erg genieten daar ladies! Ik zie de volgende verhalen graag tegemoet!;)

xx rian

• 12 Oktober 2015 - 12:09

Jennefer:

Super meiden !!
    Klinkt allemaal erg tof

• 12 Oktober 2015 - 13:19

Bram:

Leuk om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en al volop genieten.
    Ik weet niet of jullie mijn smsje op de dag van vertrek nog gekregen/gelezen hebben, maar ik herhaal hem bij deze nog maar even: "Mochten jullie nog spullen vergeten zijn, dan breng ik ze wel even".
    Groetjes Bram

• 12 Oktober 2015 - 16:36

Madelon:

Klinkt super meiden!!
    Heel gaaf dat jullie een camper hebben gevonden!!
    Geniet ervan!! Xx

• 13 Oktober 2015 - 07:54

Kitty:

Gelukkig een camper. De tocht kan beginnen. Veel plezier.

• 13 Oktober 2015 - 10:53

Oostewechel, Danny:

Hallo Karen en Astrid.

Gefeliciteerd dat jullie nu een camper hebben gekocht, heb je echt iets voor jezelf en hoef je niet meer wakker te liggen van anderen en wat er zoal tussen de lakens gebeurd.Ha,ha!!!!!
    Geniet er samen van, en vanuit Deventer wensen wij jullie een fijn avontuur aan de andere kant van de wereld.

Lieve groetjes van Kees en Danny.

• 16 Oktober 2015 - 13:42

Maria Bos:

Dag damens...

mooie omschrijving tot nu toe!
    Voldoende,,,, en zoals het hoord ook weggelaten.
    gesnorkeld op de plaats to bee!!!
    Camper komt naar je toe,,,,
    nu on the ride, mooie plannen
    live your dream
    regenwoud,,,,, dieren,,,, geluiden,,,,
    wij genieten hier,,,,, regen,,,, kou,,,, knisperende bladeren,,, bijna einde zomertijd
    wordt vervolgd!!!!!!
    Maria

• 17 Oktober 2015 - 08:10

Gert:

Hey Meiden!

Het werkelijke avontuur kan nu beginnen, veel plezier en geniet ervan!!
    Blijf niet "hangen" aan een Aboriginal.......!
    Pas goed op jezelf.

Lieve groet: Gert

P.S.: Vergeet niet zo nu en dan het oliepeil van jullie campertje te controleren, hi,hi

• 23 Oktober 2015 - 08:21

Eline:

Heee Meiden.. Met een kop thee op het werk dacht ik laat ik eens jullie verhalen gaan lezen!
    Leuk dat jullie een camper hebben gevonden! Klinkt goed allemaal!
    Heel veel plezier samen, geniet ervan! x Eline