Al bijna op de helft van onze Australië trip. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Astrid en Karen - WaarBenJij.nu Al bijna op de helft van onze Australië trip. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Astrid en Karen - WaarBenJij.nu

Al bijna op de helft van onze Australië trip.

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Karen

08 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Dag lieve mensen aan de andere kant van de wereld,

Zittend met onze Crème Chocolade Fusion bij de Zarraffa's Coffee, schrijven wij weer een blogje met onze Wifi.
Na een aantal gezellige dagen in Airlie Beach met o.a. veel Nederlanders, (het leek net alsof we weer even in Nederland waren maar dan met mooi weer), hadden we besloten om 80 km naar beneden te gaan om gratis te kamperen. Onze 1e nacht was bij Boulder Creek waar de naakte hippies je tegemoet zwommen in het volgens hen zuivere water wat een mens beter maakt. Het was een plek met een paar plaatsen en 1 toilet, douchen deden we in de rivier. Volgende dag reden we naar Eungella National Park. We moesten er wat voor over hebben want we moesten 26 km off road, en dat met ons campertje.. Tijdens onze rit kwamen we veel wilde koeien en paarden tegen, een paard zelfs opgegeten door ??. We kwamen uit op een super mooie plek aan een meer dat tussen de bergen inlag. Dit was een unieke plek aan het water met maar 3 buurtjes. De toiletten hadden een mooi gat van 4 meter diep, waar je iemand anders resten kon bekijken. 'S avonds maakte Astrid onze pyromaan haar eerste k kampvuurtje met behulp van een Australische guy, (je weet wel, zo'n man die er op z'n 40e nog lekker uitziet). ' s ochtends werden we wakker tussen de koeien en zijn we na 1 overnachting bij een tankstation weer terug gereden naar Airlie Beach, we hadden tenslotte de Whitsundays voor de boeg. We vaarden op de Pride of Airlie met 60 man, terwijl dit er eigenlijk 25 moesten zijn maar oké. We kwamen uit bij een resort wat vroeger gebruikt werd als honeymoon voor pas getrouwde stellen. Dit was wel super cool. Het avondprogramma wat ze deden was karaoke en spelletjes uit de jaren 0, dat was niet echt een sfeermaker. Wij deden het met wat wijntjes. Whitehaven Beach was daarintegen geweldig! Hagelwitte stranden en helderblauw water. We konden onze zilveren sieraden poetsen met zand en water en het was weer als nieuw. Dus, een super ervaring! Toen de tour voorbij was, waren we blij dat we weer verder konden touren met onze wagen. S' avonds ontmoetten we een Nederlands stel uit Velp! Ja HEEL dichtbij, waar we de volgende dagen gezellig mee hebben doorgebracht. Onze 1e camping was op een soort Ranch met allemaal wilde kangaroes om ons heen, super gaaf! We reden de volgende naar Rockhampton waar we even naar de Botanic Gardens zijn geweest (kleine dierentuin) maar dit was eigenlijk te warm. We hebben daar wel emu's gezien en krokodillen, die stonden nog op ons lijstje van gezochte dieren. Volgende dag afscheid genomen, en zijn wij een dagje naar het shopping center geweest, en de Tourist Drive gedaan langs mooie stranden. We kwamen aan bij een tankstation vlakbij Rockhampton waar we onze bandenspanning gingen controleren, waarop 2 jongens ons aanspraken over hoeveel lucht wij er wel niet indeden. Volgens hen was het veelste veel maar ja, dit hadden wij ook maar gehoord. 1 van hen bleek handig te zijn met auto's en dus keek daarna ook naar het tikkende geluid wat wij sinds enkele dagen hoorde. Onze oliepeil was te laag, dus hij had het vermoeden dat dat de reden was, dus olie bij in gedaan en klaar. We raakte aan de praat met de jongen genaamd Greg, hij bleek een muzikant te zijn die optreed in pubs en bars in Brisbane. Hij nodigde ons uit om door hem de stad te laten verkennen en bij hem te komen kijken bij zijn optreden. Hij heeft Astrid beloofd om wat gitaarles te geven aan haar, wat natuurlijk super leuk is! Volgende dag naar Agnes Water en en Town of 1770 gereden, na een korte lunch stop, wilde onze auto pas na 10 keer starten, het rammelende geluid was er ook nog steeds. We waren er niet gerust dus besloten naar een garage te rijden. Het lag niet aan de olie, maar wat bleek de verbindingsas naar de versnellingsbak of hoe je het ook mag noemen, was afgebroken. We konden hierdoor dus niet meer schakelen. We hadden het idee dat het garage mannetje snel weekend wilde want hij wist niet hoe hij ons verder kon helpen want hij wist niet eens of het nog wel te maken was omdat het een oude camper was. Dus heeft hij het creatief door zichzelf bedacht vastgemaakt met een rubbertje en een ringetje. Na aangekomen te zijn bij de camping/hostel, contact gehad met het thuisfront en die vertelde ons dat we onze trip moesten doorzetten naar Hervey Bay zonder de te veel schakelen, en daar de boel te laten fixen, we hadden namelijk een aantal weken geleden een nummer gekregen van een Duits stel van een goede garage voor een 2e accu. Dus na onze tocht te hebben overleefd met heel voorzichtig schakelen en bochten te nemen in z'n 4 aangekomen in Hervey Bay. Hier kunnen we morgenochtend terecht met de auto. We hebben trouwens een super de puper camping genaamd: Scarless Beach front Tourist Park, aan het strand in het centrum en voor nog geen 15 dollar per nacht met allerlei faciliteiten, zoals een waterkoker en broodrooster, daar zijn wij dan weer blij mee. Woensdag gaan we naar Fraser Island voor 2 nachten en 3 dagen, en daarna rijden we door met als het goed is onze gemaakte campertje naar Noosa en Brisbane. Vandaag is het btw de 1e dag dat het de hele dag regent met onweer. Dus dat wordt lekker boek lezen, wasjes draaien en internetten (typisch Nederlands).

Bye guys, see ya!

• 08 November 2015 - 07:11

Frank En Leonie :

Hoi dames,

Wat heerlijk om jullie avontuur te lezen.
    Wat hebben jullie het naar jullie zin.
    Veel plezier samen verder we wachten weer op jullie volgende verslag.

Liefs frank en leonie.

• 08 November 2015 - 09:58

Jessica:

Ziet er allemaal heel gezellig uit

• 08 November 2015 - 10:46

Netty:

Hoi dames wat een ervaring super leuk de verslagen te lezen.
    nog heel veel plezier en geniet er volop van xxxx netty

• 08 November 2015 - 17:00

Wim Oostewechel:

Hallo meiden,

Wat hebben jullie al veel beleefd in die korte periode, nu maar hopen dat de auto jullie niet weer in de steek laat. Als ik het zo lees zitten jullie nu op een prima camping dus maakt het niet zoveel uit. Geniet samen nog van de mooie trip en we hopen snel weer wat van jullie te horen.

• 09 November 2015 - 12:48

Hallo avonturiers.

• 09 November 2015 - 12:58

Hallo avonturiers.

Had zo'n mooi berichtje voor jullie klaar staan met allemaal passende icoontjes erbij, was ik een tijdje zoet mee, maar op de een of andere manier niet gepakt.
    Maar de volgende keer beter.
    Jullie hebben het wel naar de zin zo te lezen, fijn hoor!
    Ik zal voor jullie duimen dat de camper niet meer stuk gaat.
    Ieder voordeel heeft zijn nadeel, maar ook ieder nadeel heeft ook zijn voordeel.
    Wijze woorden hè?
    Nog heel veel plezier wensen wij jullie toe aan de andere kant van de wereld.

Liefs van Kees en Danny.

• 09 November 2015 - 13:29

Eline :

Hallo Meiden! ..

Wat een verhaal weer, alweer veel beleefd in zo'n korte tijd!
    Hopen dat de camper nu niet weer kapot gaat! ..
    Want wat een super gave foto's ook op je/jullie facebook.. echte witte stranden!! Super gaaf!
    Heel veel plezier nog en lekker genieten!

xx Eline

• 09 November 2015 - 15:31

Omi:

troost bericht:hier regent het ook!
    wat genieten jullie, om nooit te vergeten!
    ik ga nu naar de bakker, ook leuk, ha!
    kus en liefs van omie

• 09 November 2015 - 19:05

Maria Bos:

Volgens mij.....hebben jullie ook eenhele leuke omie!!!!!

Niet alleen van jullie verhalen, maar ook de hartverwarmende reacties!!!

Ga lekker door!!!!!

Mari a

• 11 November 2015 - 15:27

Ria Dolman:

Hoi Karen en Astrid,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen .....

Hopelijk is de camper weer gemaakt ,en kunnen jullie verder met de reis.

Nog heel veel plezier xxx

Groetjes,
    Wim en Ria

• 13 November 2015 - 20:20

Marjet /Frans Oostewechel:

Hoi meiden, leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.een beetje autopech hoort erbij,dan hebben de boys daar ook wat te doen,
    af en toe een beetje regen is daar wel goed,wij zitten geregeld in de regen.
    veel plezier meiden en geniet ervan.
    Gr Marjet / Frans.

• 16 November 2015 - 11:08

Hallo globetrotters ✈️✈️✈️

• 16 November 2015 - 13:35

Hallo globetrotters

• 19 November 2015 - 12:00

Hallo Karen en Astrid.

Drie keer is scheepsrecht, waarom de twee vorige keren (reactie plaatsen) niet gelukt is weet ik niet, maar daarom probeer ik nu weer of het lukt.
    Sint en zijn Pieten zijn afgelopen weekend aangekomen in Meppel, leuk om te zien op TV.
    Hopelijk hebben jullie mooi weer, het is hier regenachtig met veel wind, echt kachelweer!!!!
    Fijn om te horen dat jullie aan de andere kant van de wereld zo genieten, ga zo door, want het einde komt toch al een beetje in het zicht.

Heel veel groetjes uit Deventer van Kees en Danny.

• 03 December 2015 - 17:52

Kitty:

Hoi Karen en Astrid,

Wat een mooi verhaal. Jeetje wat hebben jullie al veel beleefd en gezien. Hier is het bijna sinterklaas. Dat ontgaat jullie natuurlijk allemaal.Slecht weer daar missen jullie niks aan. Vroeg donker bah.
    Ik weet niet meer of ik het jullie verteld heb maar Jasper is op 19 oktober vertrokken naar China. Daar is hij 3 weken geweest (hij vond de chinezen geen leuke mensen) Daarna is hij naar Vietnam gegaan. Hij vindt het daar fantastisch. Leuke gezellige mensen. Hij heeft net met nog een aantal andere jongelui die hij ontmoet heeft een 7 daagse survival tocht gedaan in de jungle. Helemaal geweldig. Laatst hebben we ge face times. Hij is een stuk magerder geworden. Op 19 december gaat hij waarschijnlijk naar australie. Een vriend van hem zit daar en ze zijn allebei 24 dec. jarig die willen ze graag samen vieren.

Geniet nog van alles wat jullie meemaken en zien.

Tot horens