Australian life - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Astrid en Karen - WaarBenJij.nu Australian life - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Astrid en Karen - WaarBenJij.nu

Australian life

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Karen

05 December 2015 | Australië, Philip Island

Hi everybody!

Vijf december, sinterklaasavond, alleen hier in aussie niet. Gezien wij ook wel zin hebben in een feestmaal staan we op een gratis overnachtingsplek bij de Mac Donalds. Wellicht zit er dan toch nog een leuk cadeautje in onze happy meal. So, Back where the last story ands.
De laatste dag in Nelson Bay zijn we Dolfijnen wezen spotten op de beste plek van Australië, namelijk Port Stephens. We hebben onwijs veel dolfijnen gezien, jammer was wel dat de chinezen ons als Europeanen en zichzelf belangrijker vonden dan de dolfijnen. Ze wilden graag met ons op de foto. Die dag werd het heel warm, 40 graden. Dus wij dachten, we touren lekker verder naar Castle Hill, maar ook dat was niet uit te houden gezien we in de 2 met ons campertje de bergen in moesten. En dat met het warme weer. Gelukkig hadden we nog wat te sjansen onderweg met wat werklui die hetzelfde probleem als ons hadden. In Castle Hill hadden we afgesproken met de vriend van Greg, die hadden we ook ontmoet bij het tankstation eerder tijdens onze reis. Hij heet Marc en heeft een gigantisch groot huis en tuin in Castle Hill wat nog geen 40 minuten van Sydney aflag. Hij had ons destijds uitgenodigd om bij hem te komen logeren als we naar Sydney wilden. Dat vergeten we natuurlijk niet zomaar! Hij had een bed voor ons klaar gemaakt en we zijn die avond lekker gaan koken in een normale keuken en lekker op de bank een Nederlandse film gaan kijken via Netflix. Dat was wel even een luxe, wat hebben we goed geslapen. De volgende dag gingen we vroeg op pad met de bus naar Sydney. Eerst gezocht naar een hostel voor de komende nacht, maar wat bleek alles zat vol vanwege een festival de volgende dag. We besloten één van de laatste beschikbare hotels te boeken, wat best wel duur was, maar dat hadden we er voor over. We wilden tenslotte Sydney ook in de avond zien. We zijn de stad gaan verkennen met de hop on hop off bus, wat super handig en chill was. Zo konden we de hele stad door om alle high lights te zien. En natuurlijk de Harbour bridge en het opera house, erg mooi! 's Avonds zijn we uiteten geweest bij een pizzeria aan The Rocks. Vlakbij had je het uitzicht op het opera house! Na vier buschauffeurs gevraagd te hebben hoe we bij ons hotel kwamen, nam de laatste de moeite om zijn bus (die heel vol zat) te stoppen om te kijken op googlemaps waar we moesten zijn. We zaten in de goede bus en mochten de hele reis gratis mee. Hoe aardig is dat! Na een lange dag lopen waren we blij dat we eindelijk bij het 'hotel' aankwamen. Het hotel zag er erg mooi uit van de buitenkant, maar wat bleek, het was vroeger een college voor studenten en het zag er niet uit als een hotel. Het hotel bleek overboekt, omdat ze net begonnen waren als hotel. Dit hield in dat we twee uur moesten wachten tot we een kamer hadden. De volgende ochtend geld teruggevraagd en jawel de helft teruggekregen! Na een ontbijtje in de stad zijn we naar Bondi beach (beroemdste strand van Australië) gegaan. Hier hebben we ons de hele dag vermaakt. Aan het eind van de dag hebben we de bus gepakt naar Marc zijn huis. Als bedankje hadden we een fles rode wijn gekocht en omdat hij jarig was. Na nog een nacht bij Marc slapen zijn we we de volgende ochtend stilletjes vetrokken naar de Blue Mountains. Onderweg hebben we Krista opgepikt, die we al eerder hadden ontmoet bij de Whitsundaytour. We hadden afgesproken om de Blue Mountains met ons drieën te doen met de camper. We zijn eerst naar de Botanic Gardens gereden, waar we een erg mooie tuin hebben gezien. Vervolgens zijn we naar de Jenolan Caves gereden waar we met een Tour de grotten in zijn gegaan. Midden in de grot was er een meertje wat groen kleurde, dat meertje stroomde naar buiten en daar was het felblauw water. Erg mooi! Het werd intussen al laat dus we besloten via de Victoria Mountains naar de Three sisters lookout te rijden om de zonsondergang daar te bekijken. Dit was super mooi! Trouwens de Blue Mountains heeft de naam te danken aan de blauwe gloed die boven de bergen hangt. 's Avonds zijn we naar een gratis slaapplek gereden waar we gezellig gekokkereld en wijn hebben gedronken. Het wekkertje stond op 04.45u om de zonsopgang te kijken bij de Evanslookout, dit was 500 m lopen. Daarna hebben we de waterfall loop bushwalk gelopen. Het was niet erg goed bijgehouden, waardoor we ons soms moesten wringen tussen de takken en onder boomstammen. We kwamen niemand tegen en je hoorde alleen maar de watervallen. Wat was het leuk! Onze volgende stop was Scenicworld, waar je op verschillende manieren de Blue Mountains kon bekijken. Skyway, railway, en cableway. Daarna hebben we Krista afgezet op een station en zij we doorgereden naar Woolongong. Hier hebben we onze slaap ingehaald op het strand en hebben we een wasje gedraaid. Naderhand hebben we nog foto's gemaakt van onze camper voor de verkoop. We zijn doorgereden naar het plaatsje Kiama, waar we een blowhole hebben gezien. Daarna zijn we doorgereden naar Jerves Bay, het Booderee National Park. Hier zijn we naar het Murrays beach gegaan, wat super mooi was. We zagen wallabies op het strand en twee stingrays in het water die super groot en gevaarlijk zijn. We hebben overnacht op een rest area, waar we 's nachts en 's ochtends enorm veel regen hebben gehad. We reden door naar het stadje Bega. Wat echt een horrorstadje was. We zijn even naar de bibliotheek geweest om wat op te zoeken maar toen zijn we ook weer gegaan. Hier hebben we trouwens het goedkoopst getankt, 1.03 per liter bezine. Dat is omgerekend ongeveer 0,75 euro cent! We zijn in de avond gestopt bij een camping in Het plaatsje Eden. De dag erna hebben we veel kilometers gemaakt. Hier hebben we geslapen op een gratis plek in het park. We zijn inmiddels aangekomen in de derde staat, Victoria. Gisteren zijn we naar Gippsland lakes coastal park gereden, vanuit daar hebben we de ninenty Mile beach weg gereden naar het Wilsons Promontory National Park. We stopten eerst bij Whisky Bay waar je via een kleine klim bij een uitzichtpunt kwam. Via daar zijn we gelopen naar het strand, wat een van de mooiste was die we hebben gezien. Het had alles wat een strand mooi maakt. Vervolgens zijn we doorgereden naar Mount Oberon, waar we de summit walk van 3,4 km gedaan hebben. Tijdens deze walk moesten we alleen maar klimmen naar de top van de berg, waar we een uur over hebben gedaan. Wanneer we er dachten te zijn, moesten we via trappen en rotsen nog verder. Eenmaal boven was dat het allemaal waard. 360° uitzicht, whauw! Je kunt je wel voorstellen dat we gisteravond enorm last hadden van spierpijn (en nu nog). Na een warme gratis douche in het park hebben we een stukje wildlifewalk gedaan, waar niemand was. Het was zo stil, maar zo mooi! We hebben Emu's, Kangaroos en een wombat gezien. In de avond reden we naar onze rest area. Vanochtend zijn we naar de bibliotheek gereden, waar we onze tickets naar Thailand en jaja, ook naar huis hebben geboekt. 9 januari vertrekken we naar Thailand en op 9 februari landen we weer op Schiphol.
Vanmiddag hebben we Philip Island bezocht, waar je pinguïns kon spotten. Helaas niet gezien. We zijn nu vlak bij Melbourne en we zijn van plan eerst de Great Ocean Road te rijden naar Adelaide.

Zo maak je wel weer veel mee in korte tijd! Hopelijk gaat alles goed in Nederland, fijne sinterklaasavond!

Ajuuus!

• 05 December 2015 - 10:03

Frank En Leonie:

Hoi dames,

Wat een heerlijk verhaal en wat een mooie dingen hebben jullie weer mee gemaakt.
    Veel plezier in Thailand.
    Groet Frank en leonie.

• 05 December 2015 - 13:03

Coby En Carl:

Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de ontzettend mooie foto's te bekijken!
    Veel plezier nog @ lekker genieten!
    Groetjes,
    Coby en Carl Xx

• 05 December 2015 - 13:32

Omi:

wat een saaie reis,ha!
    hier is alles in het teken van sinterklaas.
    jouw kadootje ligt op je te wachten!

morgen pakjes bij jan en el.
    mama willy en bir komen eerst naar mij toe en dan in de auto naar veenslagenweg.

slepen met al die pakjes is niet te doen!

fijn dat jullie zulke leuke contacten onder weg op doen.
    ik ga in het nieuwe jaar op de kalender aanstrepen tot jullie terug komst.

geniet en een hele dikke kus van omi
    dag lieverd en de groetjes aan karen.
    doei!

• 06 December 2015 - 15:37

Kitty:

Super leuk om jullie verhalen te lezen. Nog een dikke maand in aussie en dan naar thailand. Wat zal dat een cultuur verschil zijn. Ben benieuwd. Van jasper krijgen wij een paar keer in de week zo'n 2 zinnen te horen. Daar moet ik het dan mee doen. haha. Geniet nog lekker

• 13 December 2015 - 10:02

Barbara :

Wauw wat een mooi verslag weer. En wat heerlijk straks nog ff een mnd naar Thailand.
    Geniet nog maar lekker, tijd gaat zo ongelofelijk snel